تحلیل شاخص فلزات اساسی وسهام فلزی
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 

 

 در 5 ماه اخیر قیمت اغلب سهام فلزی ابتدا روند نزولی به خودش گرفت و سپس در وضعیت رنج (جانبی) قرار گرفته و نوسان زیادی نمی کنه. اما در شرایط فعلی شاخص صنعت فلزات اساسی نشانه هایی از رشد در آینده را نشون می ده.

در درجه اول بین نمودار قیمت و اندیکاتور RSI واگرایی مثبت دیده میشه (مقایسه خطوط قرمز در نمودار قیمت و اندیکاتور)  و در درجه دوم الگوی سر و شانه معکوس در نمودار قیمت به وجود اومده که خط گردنش خط قهوه ای رنگ هستش. نظر شخصی من اینه که اگه شاخص فلزات اساسی بالای 27650 تثبیت شد نشانه رشد فلزی ها خواهد بود.

 

 

بعلاوه در نمودار سهم های بزرگ فلزی مثل فملی و فولاد هم نشانه های مشابه دیده میشه.نمودار فملی را در زیر نگاه می کنیم.

قبل از عید با توجه به سر و شانه سقفی که تشکیل شاده بود (خط گردن آبی رنگ) انتظار افت داشتم و تصویر سر و شانه و خط گردن را هم در وبلاگ گذاشتم.  قیمت به روند نزولی ادامه داد تا اینکه 61.8 از موج صعودی قبلی را تصحیح کرد. بعد از اون می بینید که یک سر و شانه معکوس تشکیل داده با خط گردن قرمز رنگ. البته برای تایید سر و شانه فملی باید بالای 600 تومن تثبیت بشه ولی خرید پله ای با رعایت حد ضرر 530 تومان کم ریسک تلقی میشه.

در مورد فولاد هم نشانه های مشابهی وجود داره و خرید با حد ضرر 410 تومن کم ریسک تلقی میشه. فسرب را هم به لحاظ تکنیکی خوب می بینم. 

البته شاید رشد های هیجانی نداشته باشند. به ویژه اینکه فصل مجامع و تقسیم سود نزدیکه و خیلی ها تمایلی به اینکه با سهم مجمع برن و سودش را چند ماه بعد بگیرن ندارن و سعی می کنند تا بعد مجمع صبر کنند و بعد خرید کنند ولی در هر صورت به لحاظ تکنیکی انتظار رشد از سهام فلزی دارم اگرچه ممکنه این رشد هیجانی و سریع نباشه و در یک پروسه میان مدت انجام بشه.

 


 

 

 

 

برای نوسان گیری و رشد های سریع همچنان گروه پتروشیمی، پالایشگاه و تجهیزاتی بهتر هستند.

 

مطالب فوق تحلیل تکنیکی و نظر شخصی نویسنده است و مسئولیت خرید یا فروش بر عهده مخاطب می باشد.

 





:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: